Söndag.
Publicerat den

Det var inte många som ville dela med sig av hur Mors Dag firas, eller så kanske ni inte firar den? Ni är iallafall, som sagt många, men ändå så få som lämnar avtryck tyvärr.

Min dag idag var iallafall, som jag skrev innan, mys med dotter. Jag har dock känt mig riktigt trött och ett humör som varit lite sisådär så det lättade samtalet kom när Ellas farmor ringde och erbjöd sig ett par timmars avlastning. När jag känner mig sådär så tycker jag själv inte att jag är en rolig mamma och det ger inte Ella någonting, så därför passade det jätte bra att hon kunde åka dit en stund och få mysa med henne och fira sin farmor på dagen.
Vi åkte inom blomaffären och Ella fick komponera blomman hon skulle ge till farmor. Det lyste verkligen henne rakt igenom. En rosa liten ros, i en rosa kruka som vi satte i en fin fjäril i och så ett kort med rosa blommor på (rosa är färgen, som ni nog förstår).

Efter att jag lämnat av henne åkte jag raka vägen hem, la mig i sängen och sov i två timmar. Välbehövligt!

Nu är det läggdags, igen, känns som att man ligger i denna säng större delen av dagarna för tillfället, men det är väl vanligt såhär i slutet av graviditeten antar jag. Känner att jag börjar bli rätt så färdig med detta nu, känns liksom som att jag kan det här nu. Nätter där jag är uppe konstant hela tiden för kisspauser eller att jag får extremt ont på sidorna av magen att jag är tvungen att vända mig så jag kan lägga upp benen på sänggaveln, inte lätt dock då jag har så himla ont att det bara tar tvärstopp. Mannen får hjälpa till och man känner sig som en strandad val mitt i natten och ja, ni kan ju tänka er att sömnen blir allt annat än bra. Är inte mer än konstigt att man faktiskt är helt slut när man ska upp, och jag ser liksom inte fram emot att gå och lägga mig på kvällarna just nu.

Ska sluta "gnälla" och försöka se ljuset i tunneln. Det är snart över och då blir det sömnlösa nätter, men pga och tack vare någonting Helt annat.

Hoppas ni alla har haft en fin dag vare sig det är morsdag eller inte.




Madde

Fin blomma!
Vi har firat Mors dag med fika hos min mamma, och fika hos min sambos farmor där hans mamma också var:)

Svar: Lät ju som en väldigt fin morsdag :)
Martina Lönneström



URL: http://maddecarlssson.blogg.se


sandra

Jag var faktiskt hemma hos farmor en sväng och gratta henne=) blir inte så ofta man träffas.

Svar: Nej, det blir ju tyvärr inte det.. fast att man kanske bor nära så är det ändå svårt att få in tid tyvärr.
Martina Lönneström



URL:


Jessica

Vi åt middag hos mina föräldrar på lördagen och hos Kims mamma igår..
Såg på instagram innan snart är han här :) vad kul <3

Svar: <3
Martina Lönneström



URL: http://iiicaa.blogg.se


EwaEsbjörnsson

Hej Martina! Tredje året som jag inte får fira morsdag pga att min mamma dog bara 75 år gammal. Kändes verkligen tungt igår. Var glad att du har alla nära och kära omkring dig även om avståndet till några av dem är lite längre. Jag tänker på dig och hoppas att er lille son snart får "titta ut" och säga HALLÅ till världen! / Kram

Svar: Åh, jag förstår det, verkligen! Man får försöka tänka så i alla fall.. <3Ja! Nu är han äntligen ute :)
Martina Lönneström



URL:


Carrolline85

Morsdag firade vi genom att jag fick åka iväg och träna, lite egentid där Jocke tog barnen till farmor. Sen middag hos min mamma pappa.
Underbar dag!!
Grattis till er son, underbart att se! Njut o mys!

Kramar från mig

Svar: Lät ju som en helt perfekt morsdag! :) Tack snälla KRAM!
Martina Lönneström



URL:


Sarah

Vad söt blomma hon valde!
Och ett STORT grattis till er son :)
Jag blev så rörd när jag såg att du fött honom (instagram) och nu längtar jag så mkt efter min egen förlossning! 12v kvar... Njut nu av bebisbubblan :)
Kram!

Svar: Hihi, visst! Snart är det din tur! ;)
Förresten, jag kunde inte se något lösenord till din blogg i tidigare kommentar som du skickat, så skicka gärna igen när du kan.. vill in och läsa ;)
Martina Lönneström



URL: http://lovefroms.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?