Liten blir stor.
Publicerat den

Älskade, fina killen.
Tänk att man har fått chansen att få älska, inte bara en, utan två ungar så här mycket som vi gör. Underbar känsla med andra ord.
 
Det här med att komma in i rutiner på kvällarna har faktiskt gått helt okej, sedan har det varit lite si och så med nätterna i sig och han har vaknat olika tider nästan varje natt. Häromnatten vaknade han redan vid tolv och så fortsatte det in mot morgonkvisten, men det var en av dem lite sämre nätterna, om man kan säga det så. Jag har nästan aldrig klagat på att nätterna varit jobbiga, för det är verkligen så här det är att ha små och det kommer man inte ifrån. Andra har kanske bättre nätter än andra, men så kan det såklart vara olika med hur dem sover på dagarna i stället eller vad som helst. Så jag tar det som det är och gör det bästa utav det, men självklart är man helt slut vissa mornar och man får försöka ta igen det på dagen om man har chansen till det.
 
Jag badar honom i alla fall, som han by the way verkligen Älskar, därefter smörjer jag in honom antingen med lite olja eller barn crème, pyjamas som består utav en vanlig body för tillfället då jag känner att det fortfarande är väldigt varmt.
Därefter ger jag eller Martin honom mat och efter en liten stund sover han. Klockan ca halv nio och som i natt vaknade han inte förrän halv tre och det är helt okej tycker jag.
 
Hur har ni andra det med rutiner och liknande? Skrev om detta för ett par månader sedan och då var allting fortfarande så nytt så det skulle vara himla kul att höra hur det går för er andra.
 
På dagarna sover han rätt så mycket och när han sedan är vaken är han hur nöjd som helst (än så länge, hihi). Underbara Du, så himla go och så jäkla glad hela tiden. Älskar dig så Leo.
 



Amanda

Han är ju bara för söt! SÅ ljuvlig! Kram



URL: http://Www.aochmflyttarin.blogg.se


Magdalena

Efter han föddes kunde Lukas äta 2 gånger på natten men efter 1 månad så ändrades det till 1 gång 2-3 tiden. Åh nu när han är 15 veckor så vaknar han oftast vid 4 tiden och äter en snabbvisit sen somnar han om igen eller så ibland vaknar han inte förrän efter 6 tiden. Så det med sömn tycker jag funkar bättre än jag hade förväntat mig. Det skiljer ju en vecka mellan våra söner :)

Har han inte sovit mkt på dagen så tar vi ett bad, insmörjning, blöja och pyjamas och så ammas han, sen somnar han vid 21 tiden vilket är toppen. För innan ville han inte somna förrän vi la oss så det är himla skönt med lite egentid nu och sen sover han fler gånger noder dagen. Hoppas detta kan vara lite till hjälp! Leo är såå söt 😊 Kram

Svar: Åh, lät ju himla bra på nätterna. Hoppas Leo också väljer att sova lite längre in mot morgonen, men å andar sidan så somnar han vid halv nio och vaknar vid tre, då har han ju ändå sovit länge. Så om jag skulle gå och lägga mig samma tid så hade jag säkert varit utvilad :) Men det är ju egentligen då man får sin egentid.
Martina Lönneström



URL:


Mathilde

Fin blogg. kika gärna in på min med. =D



URL: http://carmenmathilde.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?