Tradition.
Publicerat den

Min älskade lilla loppa. Så underbart att få komma hämta dig på dagis för du är så himla glad och så nöjd över att få komma hem. ♥ Världens mest underbara tjej.
 
Det här passar henne alldeles utmärkt just nu, att bli lämnad efter frukosten klockan 09:00 tisdag-torsdag och blir hämtad precis innan mellis klockan 14:00.
Jag trodde faktiskt att det skulle bli svårt, att hon skulle känna att hennes tid där inte räckte och att det skulle bli en himla massa gnäll och protester när jag kom för att hämta henne, men ingenting sådant än så länge så det gäller att njuta av denna tid.
 
Visst, jag kan absolut känna vissa gånger att det är lite jobbigt då man själv inte sovit så bra på natten, och att man helst av allt hade velat ligga under täcket och sova igen sig, då blir det helt fel med aktiviteten här hemma, att man inte orkar så värst mycket. Hon är för det mesta väldigt trött efter mellisen och hon hade nog helst av allt tagit sig en vila hon med här hemma, men vilar hon så somnar hon inte alls på kvällen så det gäller att hålla igång, och dem dagarna går vi ut direkt efter att vi har ätit, lite luft gör susen.
 
Vi har även gjort det som en tradition att vi tar mellisen på ett café, just för att göra det lite speciellt, och det ser hon verkligen fram emot, och jag med såklart. Leo brukar även känna på sig att det är torsdag e.m och att vi tjejer behöver ha lite kvalitetstid så då kör han lite vila när vi äter, så tack för det lillebror.
 
På måndagarna och fredagarna blir det öppna förskolan för oss, om vi inte har andra planer just då med någonting annat, och Ella verkar gilla det jätte mycket. Har visserligen varit där en gång än så länge, men det är ju likt dagis så det förstår jag att hon gillar och jag får sitta och prata med dem andra mammorna och ha det gott.
Om någon vecka går även Martin på pappaledighet på måndagar och det skall verkligen bli mysigt. Helgen blir helt plötsligt lite längre, och det kommer både bli att åka till badhuset, lekland och såklart även bara kunna ta det lugnt, springa runt i pyjamas hela dagen och bara ha det skönt.  
 



sandra

Gud vilken mysig tradition=) alla älskar ju och fika.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?