Tiden är nog det som har ändrats mest.
Publicerat den

 
Godkväll!
 
Båda barnen har precis nattats, Martin är på fotboll så jag passar på att skriva lite här nu när jag har lite tid över. Tiden är nog det som har ändrats mest från att ha haft ett barn till två.
När Ella lämnas på dagis som är tis-tors från klockan nio till klockan två så är det direkt iväg om man skall träffa någon eller bara göra lite ärenden. Leo vilar ca en timma om dagen och det är då man får passa på att fixa hemma eller få till en liten vila för en själv också.
 
Tiden springer verkligen iväg och vips så är det dags att hämta hem storskruttan igen. Mellisdags när vi kommer hem eller som jag gjort vissa gånger, tagit med mig och haft lite mys ute i stället. Nu har dock vädret varit väldigt tråkigt så nu har det mest blivit att vi springer hemåt direkt.
 
Sedan är det fullt ös tills det är läggdags.
 
Ella lägger sig alltid mellan sju och halv åtta och det har hon gjort sedan hon började på dagis. Ja på ett ungefär i alla fall. Hon har självklart också haft sina upp och ned dagar där ingenting är bra eller att hon inte alls skall sova, men det var som sagt när hon var mindre. Sånt som hör till den åldern.
Annars har vi alltid fått höra att hon är så himla enkel att lägga (i övrigt också) men just när det kommer till läggningen så är hon SÅ duktig. Vi borstar tänderna, läser en bok och sedan är det god natt och det tar inte många minuter innan hon sover.
 
Leo har ju varit lite sisådär med nattningen och att sova överlag men jag tycker verkligen att vi har fått in en bra rutin där med. Idag var han extremt trött och var gör man? Det är bara att lägga honom efter en flaska välling för det är inte lönt att försöka hålla han uppe lite till bara för att tiden skall gå. Är man trött så ska man få sova.
Han vaknar en gång på natten (om det inte har varit någon sjukdom eller liknande som spökat) annars så sover han också väldigt bra nu (peppar, peppar).
 
Nu tänkte jag sätta mig bekvämt i soffan och titta lite på tv, som även det inte är en vana här hemma, det bir verkligen extremt lite sådant också. Tiden igen, ja, den läggs på Allt annat än det, hihi.
 
Hur har ni det där hemma? Hade varit så roligt att få höra hur ni andra får till vardagen.
 
Detta var för någon dag sedan när vädret faktiskt var helt okej. Då satte vi oss ute på vår gräsmatta (underbart att kunna skriva Vår gräsmatta, hihi) och hade det gott med lite mellis. Granntjejen kom också förbi och då fick det slinka ned en pinnglass också. Leo var den som försökte få sig en mumsbit han också, men han fick nöja sig med majskrokar.
 



Emelie

Jag längtar tills det finns lite rutiner med Inez, just nu finns inga alls även fast jag försöker :) Inez är väldigt svårsövd på kvällen, blir oftast att hon somnar vid amning och sen lägger jag ner henne i sin säng. Oftast vaknar hon då och då är det bara till att börja om :/ Jag hoppas att det blir bättre när hon blir lite äldre. Har du några tips för att söva bebis?

Svar: Åh, lilla Inez! Det är så svårt det där för Leo har även han varit lite små svår att ha och göra med på nätterna, haha. NU när han blivit lite äldre så går det lite bättre.. men det där ändras verkligen hela tiden och jag har tyvärr inga tips på vad man kan göra :/ Hon verkar inte hungrig? SOver hon mycket på dagen? Hur gammal är hon nu igen?

Hoppas vi ses snart vännen! KRAM
Martina Lönneström



URL:


Ida

Hej!
Jag är ganska nybliven 2-barnsmamma. Min äldsta är just nu 30h i veckan på dagis men snart går hon 15h per vecka, det ska bli mysigt att ha henne hemma mer. Men jag är rädd för att jag inte ska hinna med allt med en underbar super trotsig treåring här hemma. Jag menar hon ska roas samtidigt som jag ska ge min lilla uppmärksamhet, så lite tips på vad ni hittat på om dagarna då ni är lediga allihop tar jag tacksamt emot!!:)

Tack för en fin blogg, jag hittade nyss den och kollade lite bakåt och förstod att ni bor eller kanske har bott i lödde? Jag är uppvuxen där :)

Kram!

Svar: Hej och vad glad jag blir att du hittade hit :) Jag har haft min blogg låst ett tag innan för att få tänka igenom om jag skall blogga privat eller öppet, men nu så har jag den öpen ett tag till och får se hur det blir :) Skriver inte riktigt lika detaljerat och öppet som innan.
Först och främst, grattis till den lille :)
Det är svårt det där. Man känner fortfarande att man inte riktigt hinner med, att man inte hinner vara på två ställen samtidigt och vara med dem båda. Ella fick såklart hundra procent uppmärksamhet innan Leo kom och rätt vad det är försvinner det för henne och det känns verkligen jätte sorgligt, men hon är en så otroligt duktig tjej och man blir förvånad över hur mycket hon klarar. Hon har aldrig visat någon avundsjuka så det får vi vara glada över :)

Annars så får man bara försöka köra på.. nu när sommaren är på ingång så brukar det bli bättre.
Det kommer gå super bra för er. Ta bara dagen som den kommer och tänk inte så mycket.. ibland behöver dem stora barnen också ta det lugnt.

Det stämmer. Vi har bott där i ca fyra år men nu så flyttade vi lite utanför landskrona och äntligen fått vårt drömhus :)
Hoppas jag varit till Liite hjälp i alla fall och som sagt, det kommer vara tuffa tider emellanåt men det går över.
KRAM
Martina Lönneström



URL:


Jessica

Håller med dig med det med tiden.
Våra kvällar är just nu i rubbning. hoppas snart att de kommer in i rutin igen. Nikki börjar göra sig ordning vid 19 men sen kan hon vara vaken ändå till kl 22 ibland. Men igår somnade hon iaf 20,30.
20 är den tiden jag vill att hon ska somna egentligen så hoppas d snart blir så :)
Men wille däremot är lite jobbig just nu :p Ibland är han så trött och somnar vid 19 men då vaknar han igen. Och oavsett när han somnar vaknar han 3 timmar senare och sen vaknar han varannan eller var 3e timme. Flaska med vällning tar har inte verkligen vägrar. Bara bröstet som gäller. tror han är inne o nån fas nu och även att det jäkla tänderna spökar igen.
Inte alltid lätt med småbarn haha :p

Men det är iaf skönt att det fina vädert börjat komma (förutom de senaste dagarna dock) För det är verkligen mycket läattare att lägga nikki när vi varit ute och lekt mycket under dagen :)

Svar: Det är verkligen meckigt det där med rutiner.. ibland känns det som man får in ett bra flow, men rätt vad det är så ändras det och man får börja om på noll igen.. Väkommen småbarnstid ;)
Martina Lönneström



URL: http://iiicaa.blogg.se


jessica

Jo men eller hur. Man försöker ha rutiner på allt. Ibland hänger jag nog upp mig för mkt på rutinerna. Eller med Nikki är det ju bra där vill man ju hålla dem spec på kvällen. Men med Wille får man nog bara ta d lite som de kommer just nu. rätt vad det är så han man rutin och sen helt plötsligt så har man de inte längre :p som du säger småbarnstid;P

ses på fredag :)



URL: http://iiicaa.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?